Deze ruimte is nog gereserveerd voor een mooie panoramafoto

Deze reis is van 22 april 2011 t/m 25 april 2011.

Bewolkt met regen  Wisselvallig     Bewolkt maar droog     Licht bewolkt met zon         Volop Zonnig

Alle foto's op deze site kun je vergroten door erop te klikken

Deze pagina is 08-jul-2011 voor het laatst bijgewerkt.

22-04-2011

25°

120

Het is vandaag, niet alleen in christelijk opzicht maar ook emotioneel, goede vrijdag. In verband met mijn schouderoperatie zouden wij niet met de camper weg. Maar omdat het herstel zo voorspoedig verloopt, hebben we gisteren besloten toch maar een paar nachtjes met de camper erop uit te trekken. Door gisteren, met behulp van zoonlief de voorbereidingen voor vertrek gedaan te hebben, konden we toch vandaag op een redelijk tijdstip vertrekken. Redelijk tijdstip is dan in zoŽn geval 13:30 uur. Er moest namelijk nog wel even boodschappen gedaan worden. De mee te nemen spulletjes en kleding nog uitgezocht, enzovoort, enzovoort. Uiteindelijk zetten we de camper koers richting het noorden. In Zwaagwesteinde doen we onderzoek naar een staanplaats voor dit weekend. We hebben weinig keus meer. Er is nog eentje in de categorie hutje mutje. Hier passen we voor en zoeken nog even verder. Even later draaien wij de camperplaats van de familie Jonker op in Doezum. Vorig jaar met koninginnendag hebben we hier ook gestaan. Hier staat het vrij en er zijn nog voldoende plaatsen uit te zoeken. We komen voor een weekend rust, en dat hebben ze hier in overvloed. We klappen de tuistoelen uit en genieten volop van de zon en van een lekker koud. . . . . . . . . . . . . .

23-04-2011

24°

Gereden km's:

Meestal is de eerste nacht in de camper een onrustige. Kennelijk hebben hier meer dan enorm naar uit gekeken. We hebben namelijk geslapen als een blok. We worden  pas om om 9:00 uur wakker. Als we ontbeten hebben, en dat doen we buiten in een heerlijk zonnetje, doen we voor al lekker rustig aan. In de middag lopen we nog even naar Grootegast om nog wat (vergeten) kleine spulletjes te halen. Uiteraard hoort daar het nuttigen van een ijsje bij. Als we terug zijn lezen we wat en in de avond kletsen we nog wat met de buren.

24-04-2011

25°

Gereden km's:

Opnieuw een heerlijke nacht. Ondanks dat we laat nog het muziek van de naastgelegen sportpark hebben moeten aanhoren. Na het ontbijt hebben we niet de stoute, maar de wandelschoenen aangetrokken. Vanaf deze camperplaats is een wandeling uitgezet. De standaard van 7 km was uit te breiden naar 15 of ergens daar tussen in. Wij hebben uiteindelijk voor het laatste gekozen. Ja, . . . . het is immers de eerste wandeling van het jaar en je weet nooit hoe het met de conditie is gesteld. De route leidt je echt weg van het verkeer. Hoofdzakelijk over wandel cq fietspaden en zelfs gewoon bij de boer door de wei. Aan de temperatuur merk je niet dat het nog maar lente is. Voor je gevoel is het al lang en breed zomer, zeker gezien de temperaturen van de laatste dagen. Gelukkig worden we door de natuur in het juiste tijdspad gezet. We spotten namelijk een moedergans met kuikens en diverse schapen met lammetjes. Al met al is het een wandeling geweest van drie uren. met een ijsje als onderbreking. De tijd die we overhouden? ach, . . . . . die vullen we gewoon door lui te zijn.

25-04-2011

24°

192

Wat toch een prachtig paasweekend. Overdag schitterend weer en 's nachts perfect slapen. Vandaag een familie bezoek op het programma. Nadat we even lekker hebben gedoucht en ontbeten hebben wij onze spullen bijeen gaan pakken. En via allerlei binnendoor weggetjes waren we even na de klok van 13:00 uur op plaats van familiebezoek. Zo rond de klok van 16:00 uur was het weer tijd om te gaan. Opnieuw kezen we ervoor om binnendoor wegen te gebruiken om thuis te komen. Ik was namelijk bang om bij Joure in een file terecht te komen. Het zou namelijk file tijd zijn als wij daar ter plaatse zouden zijn. De radio vertelde ons, op dat tijdstip, dat er om en nabij 30 km file in het land zou staan. En dan ben ik bang voor een file bij Joure. Pffff.... Voordeel was wel dat we zolang onderweg waren dat we onderweg even iets moesten gaan eten. (Voordeel is thuis geen afwas) We komen bij Elsloo een cafetaria tegen. We besluiten hier een patatje te gaan halen. We worden gewaarschuwd dat het ietsje langer gaat duren. Wij gaan daar mee akkoord en wachten geduldig af. Het was inderdaad ietsje langer, want na ruim 45 minuten wordt ons eten geserveerd. Ook bleek het ietsje aan de zoute kant, maar verder was het prima eten. Kortom met een kleine pauze van 5 kwartier reizen we verder. Rond 20:15 uur parkeren we de camper thuis voor de deur. We kijken terug op een heerlijk paasweekend die niet was gepland.