Deze reis is van 25mei 2012 t/m 28 mei 2012.

Bewolkt met regen  Wisselvallig     Bewolkt maar droog     Licht bewolkt met zon         Volop Zonnig

Alle foto's op deze site kun je vergroten door erop te klikken

Deze pagina is 29-mei-2012 voor het laatst bijgewerkt.

25-05-2012

261

Vanmorgen allebei nog gewerkt. We zijn er nu aan toe om weg te gaan. Maar voor dat dat kan moet de camper nog verder worden gevuld met boodschappen, gas en water. Daar waren we nog niet aan toe gekomen. Maar door even twee uurtjes door te werken staat alles klaar voor vertrek. Als we vertrekken horen we op de radio dat er in den lande al 300 km aan file staat. We besluiten dat als we in een file terecht komen de navigatie aan te passen naar binnenwegen. Tot drie keer toe hebben we de neiging dit te doen, maar dan blijkt de langzaam rijdende file toch weer opgelost en kunnen we door. Onderweg stoppen we één keer om even te eten. Rond achten arriveren we op de camping in Ransdaal. We worden op Limburgse, hartelijke wijze ontvangen. En na inschrijving, die op methode 1970 werd uitgevoerd (inclusief kop koffie) worden we naar plaats 6 van de campeerweide begeleid. Al met al een vermoeiende dag, dus het restant van de dag wordt gevuld met rust.

26-05-2012

Gereden km's:

Vandaag staat er een rondje fietsen op het programma. Deze ga ik (Harry) samen doen met mijn collega D.v.E. uit B. Dit omdat wij volgende week afreizen naar de Franse Alpen, om daar de Alpe d'HuZes te gaan rijden. Maar om dat D.v.E. uit B. eerst wilde uitslapen mocht ik haar niet te vroeg bellen. Omdat wij nu tijd overhadden hebben we die ook maar gevuld met uitslapen, rustig ontbijten en nog wat boodschappen doen. Terwijl Lissete op de camping achterblijft met 3000 digitale boeken vertrek ik om half één richting Valkenburg. Hier ontmoet ik D.v.E. uit B. We rijden lus 3 van de Amstel Gold tourroute. Deze eindigt niet met . . . . . , maar begint met de Cauberg. We staan meteen op scherp. Van dit kaliber gaan er nog een paar volgen. De route is met duidelijke bordjes weergegeven. Bij de diverse klimmen werken we ons goed in het zweet, en bij de afdalingen en de vlakke stukken genieten we volop van de mooie omgeving. Limburg mag hier trots op zijn. Na een aantal uren neem ik weer afscheid van D.v.E uit B. en moe maar zeker voldaan keer ik terug op de camping.

27-05-2012

27°

Gereden km's:

Kerkklokken zorgen ervoor dat wij rond negenen worden gewekt. Niet zo raar als je naast de kerk staat. Lisette maakt zich op voor een rondje hardlopen. Ik dommel nog een poosje. Als Lisette is vertrokken stap ik ook uit bed. Als het ontbijt en de koffie op is dan vertrekken we rond twaalven voor een wandeling. Het is een route die we hebben ingeladen in de GPS. Het is dan zaak om eerst het startpunt te vinden. Als we die na een poosje hebben gevonden gaan we van start. Niet lang na vertrek komen we in een straatje waar het GPS-signaal wegvalt. Even later hebben we het signaal terug, maar wel een route punt gemist. De GPS leidt ons terug. Ik probeer het, maar raak in het zelfde straatje opnieuw het signaal kwijt. Ik loop iets verder terug en het signaal is weer daar. Ik denk: Nu moet het goed komen, maar helaas. Opnieuw verlies ik het signaal en heb de neiging het apparaat de vuilnisbak in te gooien. Dat doen we dan nog even niet, maar besluiten wel om zonder ondersteuning van navigatie door te wandelen. Uiteindelijk maken we een wandeling van zo´n 12,6 km. Dat gaf de GPS dan nog weer wel aan. Ik had het plan om nog een paar heuveltjes te gaan fietsen, maar mijn beentjes hadden al iets te lang niet meer gewandeld. Die gingen dus in protest.

28-05-2012

298

Pinkstermaandag alweer. Dat betekend dat het weekend er al weer op zit. Nou, alleen nog even naar huis rijden dan. Om toch nog een beetje weekend gevoel te houden besluiten we rustig in te pakken en rustig weg te rijden. Uiteraard binnendoor. Nog even geen snelwegen. Dan blijkt het toch wel wat lang te duren besluiten we halverwege toch de snelweg te pakken. Rond 15:00 uur zijn we thuis. Het resterende deel van de dag besteden we aan het opruimen en schoonmaken van de camper. Deze moet namelijk aanstaande vrijdag weer klaar staan voor vertrek naar de Alpe d'Huez.